Sobre el Archivo

Sobre el Archivo

El Archivo

Depende orgánicamente de la Delegación Territorial de la Consellería de Cultura, Educación y Ordenación Universitaria de Pontevedra y funcionalmente de la Subdirección General de Archivos de la Secretaría General de Cultura. Actúa como un servicio común a todas las delegaciones territoriales para recoger los documentos de los distintos departamentos de la administración periférica.

 

El Edificio

Tiene su sede en la planta -1 del edificio administrativo de la Xunta de Galicia en Pontevedra. Está formado por tres áreas bien diferenciadas: un depósito dividido en cuatro sectores, una oficina de 17 m2 y una sala de recepción y descripción de documentación con una superficie de 30 m2.

El depósito consta de 4 sectores diferenciados cada uno de ellos por un conlor: el primero de color amarillo, el segundo de color azul, el tercero verde y el cuarto rojo, con una superficie de 1.046,80  m2 , lo que supone una capacidad total aproximada de 12 kilómetros de estantes tipo compactus.

El edificio institucional fue inaugurado en el año 2008 por el presidente de la Xunta de Galicia, en aquel momento, Emilio Pérez Touriño. Está formado por dos bloques unidos por una base común. Fue diseñado por el Premio Nacional de Arqutitectura Manuel Gallego y Jacobo Rodríguez Losada.

Sobre el Archivo

Funciones

El Archivo Intermedio es la unidade encargada de recoger, custodiar, organizar y servir la documentación producida por los diferentes departamentos territoriales, como parte integrante del Subsistema de Archivos de la Xunta de Galicia.

Una vez transcurridos los plazos establecidos en las tablas de valoración o en su defecto en la legislación aplicable, transferirá las series documentales al Archivo Histórico Provincial de Pontevedra.

Ficha del arquivo

Código identificador
ES GA 36038 ATDPO
Formas autorizadas del nombre
Arquivo Territorial da Xunta de Galicia en Pontevedra
Formas paralelas del nombre
Archivo Territorial de la Xunta de Galicia en Pontevedra
Otras formas del nombre
Tipo de institución conservadora de los fondos
Pública. Titularidade: autonómica. Categoría: Arquivos Territoriais.
Localización
Rúa Fernández Ladreda, 43, planta 1, 36003 Pontevedra
Dirección
PONTEVEDRA
Código Postal
Teléfono
+34 886 206 617
Fax
Web
https://arquivosdegalicia.xunta.gal/gl/arquivo-xunta-pontevedra
Email
arquivo.cultura.pontevedra@xunta.es
Personas de contacto
Alfonso Cascudo Rasilla, xefe de Sección.
Historia de la institución que custodia los fondos de archivo
A Delegación Territorial da Xunta de Galicia en Pontevedra é o órgano que xera os documentos que se custodian neste arquivo. Creada polo Decreto 245/2009 a Delegación de Pontevedra ten como ámbito territorial a provincia, coa excepción dos seguintes concellos: Nigrán, Baiona, Fornelos de Montes, Gondomar, Pazos de Borbén, Mos, O Porriño, Redondela, Salceda de Caselas, Salvaterra de Miño, Soutomaior, Vigo, Cangas e Moaña.
Contexto cultural y geográfico
Este arquivo ten como funcións principais definir, implantar e manter o sistema de xestión documental do seu ámbito administrativo e, concretamente, recibir, identificar, avaliar, custodiar e servir os documentos producidos pola administración peroférica da Xunta de Galicia en Pontevedra. No futuro, cando o Arquivo Histórico Provincial de Pontevedra conte con espazo suficiente, deberá tamén transferir a ese centro os documentos que sexan de conservación permanente, unha vez cumpridos os prazos establecidos.
Atribuciones/fuentes legales
-Lei 5/2016, do 4 de maio, do Patrimonio cultural de Galicia. -Decreto 245/2009, do 30 de abril, polo que se regulan as delegacións territoriais da Xunta de Galicia -Orde do 30 de agosto de 2010, normas para realizar transferencias con destino aos arquivos dependentes da Xunta de Galicia. -Orde do 31 de agosto de 2010 pola que se establecen as normas para a consulta e reprodución dos documentos nos arquivos propios e xestionados pola Xunta de Galicia. -Orde do 1 de setembro de 2010 pola que se establecen as normas para a realización de préstamos de documentos entre os arquivos propios e xestionados pola comunidade autónoma e as oficinas da Xunta de Galicia. -Lei 7/2014, do 26 de setembro, de arquivos e documentos de Galicia
Estructura administrativa
Dirección Sección Arquivo Reprografía
Gestión de documentos y política de ingresos
Polo seu carácter de arquivo central, recibe as transferencias documentais da unidade administrativa das delegacións da Xunta de Galicia en Pontevedra. Transferirá os documentos de valor permanente ó Arquivo Histórico Provincial.
Edificio
Sito na planta -1 do edificio administrativo da Xunta de Galicia en Pontevedra, construido en 2008. Formado por tres áreas: un depósito dividido en catro sectores, unha oficina (17 m2) e unha sala de recepción e descrición de documentación (30 m2).
Fondos y otras colecciones custodiadas
1. Alta dirección da Comunidade Autónoma 2.Política económica e facenda 3. Administracións públicas 4.Comercio e consumo 5.Cultura 6.Deporte 7.Educación 8.Industria, Innovación e Promoción Económica 9.Medio Ambiente 10.Medio Mariño 11.Medio rural 12.Política lingüística 13.Política territorial 14.Sanidade 15.Seguridade e interior 16.Servizos sociais 17.Traballo 18.Turismo fondos públicos das xefaturas territoriais das Consellerías de Admon. Pública, Economía, Facenda, Comercio e Consumo, Cultura, Deporte, Educación e Investigación, Industria, Medio Ambiente, Medio Rural, Pesca, Política Lingüística, Política Territorial, Sanidade, Seguridade e Interior, Servizos Sociais, Traballo e Turismo.
Instrumentos de descripción, guías y publicaciones
Horario
De luns a venres, de 8:00 a 15:00 horas en inverno (22 de setembro a 20 de xuño). De luns a venres, de 8:30 a 14:30 horas en verán (21 de xuño a 21 de setembro)
Condiciones y requisitos para el uso y acceso
Consulta en sala Libre acceso Identificación con DNI ou pasaporte Acceso aos fondos suxeitos á normativa legal vixente en materia de protección de datos e consulta de documentos.
Accesibilidad
Servicios de ayuda a la investigación
As solicitudes de información poderán facerse por correo electrónico, teléfono ou directamente. Poderán realizarse préstamos de documentos orixinais ás institucións produtoras, ou para participar en actividades de difusión cultural.
Servicios de reproducción
Copias en papel e dixitáis en A3, A4, e superiores; pódense gravar imaxes. As reproduccións están suxeitas ás tarifas establecidas polo Decreto 219/2011; A solicitude realízase mediante formulario. A reproducción necesita autorización do responsable.
Espacios públicos
Identificador de descrición
Identificador de institución
Xunta de Galicia. Subdirección xeral de arquivos
Reglas y/o convenciones
ISDIAH: Norma Internacional para la Descripción de Instituciones que Custodian fondos de Archivo, 1ª edición, Consejo Internacional de Archivos, 2008.
Estado de elaboración
Borrador
Nivel de detalle
Parcial
Fechas de creación, revisión o eliminación
Creación: 2014-08 [ISO 8601]. Revisión: 2015-02-03 [ISO 8601].
Lengua
Galego: glg [ISO 639-2]
Fuentes
Páxinas web da propia institución, do Portal de Arquivos de Galicia e do Censo Guía de Arquivos de España e Iberoamérica.
Notas de mantenimiento