Sobre el Archivo

Sobre el Archivo

El Archivo

El Archivo Territorial surge como un servicio común para recoger los documentos de los diferentes departamentos de la administración periférica de la Xunta de Galicia en Vigo. Depende organicamente de la Delegación Territorial de Pontevedra, Jefatura Territorial de la Consellería de Cultura, Educación y Ordenación Universitaria y funcionalmente de la Subdirección General de Archivos, dentro de la  Secretaría General de Cultura.

Tiene su sede en el edificio administrativo de la Xunta de Galicia en Vigo.

Dispone de un total de 7100 m de estanterías y ofrece servicio de préstamo y consulta a las unidades que generaron la documentación y a los ciudadanos, de acuerdo con la legislación vigente.

 

El edificio

El Archivo se encuentra físicamente situado en el sótano 2º del edificio administrativo de la Xunta de Galicia en Vigo. El local está dotado de dos áreas diferenciadas; el espacio destinado a depósitos cuenta con una superficie total de 700 metros cuadrados y un total de 7100 metros lineales de estantes tipo compactus; el local de trabajo comprende 40 metros cuadrados destinado a tareas técnicas y administrativas.

Este edificio es resultado del concurso "Abrir Vigo al mar". Se le asignó a Esteve Bonell la realización de la obra del Edificio Administrativo. Se comienza a construir en el año 1995 y acaba en el 2001.

El edificio institucional, fue inaugurado por el entonces presidente de la Xunta de Galicia Manuel Fraga Iribarne el día 27 de julio del 2001. Es una única pieza de dos volúmenes configurados la distintas escalas.

El diseño del proyecto fue premiado por el premio FAD de Arquitectura y Diseño y quedó como finalista de la Bienal de Arquitectura Española (séptima edición).

Sobre el Archivo

Funciones

El Archivo Central es la unidad encargada de recoger, custodiar y estudiar la documentación producida por los diferentes departamentos territoriales, como parte integrante del Subsistema de Archivos de la Xunta de Galicia, con el que uno de sus fines es también transferir la documentación que custodia al Archivo Histórico Provincial de Pontevedra, una vez pasados los plazos temporales pertinentes.

Ficha del arquivo

Código identificador
ES GA 36057 ATVI
Formas autorizadas del nombre
Arquivo Territorial da Xunta de Galicia en Vigo
Formas paralelas del nombre
Archivo Territorial de la Xunta de Galicia en Vigo
Otras formas del nombre
Tipo de institución conservadora de los fondos
Pública. Titularidade: autonómica. Categoría: Arquivos Territoriais.
Localización
Rúa Concepción Arenal, 8, 36201 Vigo (Pontevedra)
Dirección
PONTEVEDRA
Código Postal
Teléfono
+34 986 817 799 +34 986 817 620
Fax
Web
https://arquivosdegalicia.xunta.gal/gl/arquivo-xunta-vigo
Email
arquivo.cultura.vigo@xunta.es
Personas de contacto
Violeta Bernal Díaz, xefa de Sección
Historia de la institución que custodia los fondos de archivo
A Delegación Territorial de Xunta de Galicia é o órgano que xera os documentos que se custodian neste arquivo. Trátase da administración periférica da Xunta de Galicia en Vigo, que xorde con entidade propia dentro da provincia de Pontevedra. Según o decreto 245/2009 polo que se regulan as delegacións territoriais da Xunta, integran o ámbito territorial da Delegación Territorial de Vigo os concellos de Nigrán, Baiona, Fornelos de Montes, Gondomar, Pazos de Borbén, Mos O Porriño, Redondela, Salceda de Caselas, Salvaterra de Miño, Soutomaior, Vigo, Cangas e Moaña.
Contexto cultural y geográfico
Este arquivo ten como funcións principais definir, implantar e manter o sistema de xestión documental no ámbito da administración periférica da Xunta de Galicia en Vigo. Nun futuro deberá transferir ao Arquivo Histórico Provincial de Pontevedra os documentos que sexan de conservación permanente.
Atribuciones/fuentes legales
-Lei 5/2016, do 4 de maio, do Patrimonio cultural de Galicia. -Decreto 245/2009, do 30 de abril, polo que se regulan as delegacións territoriais da Xunta de Galicia. -Orde do 30 de agosto de 2010, normas para realizar transferencias con destino aos arquivos dependentes da Xunta de Galicia. -Orde do 31 de agosto de 2010 pola que se establecen as normas para a consulta e reprodución dos documentos nos arquivos propios e xestionados pola Xunta de Galicia. -Orde do 1 de setembro de 2010 pola que se establecen as normas para a realización de préstamos de documentos entre os arquivos propios e xestionados pola comunidade autónoma e as oficinas da Xunta de Galicia. -Lei 7/2014, do 26 de setembro, de arquivos e documentos de Galicia.
Estructura administrativa
Dirección Sección Arquivo Reprografía
Gestión de documentos y política de ingresos
Polo seu carácter de arquivo central, recibe as transferencias documentais da unidade administrativa das delegacións da Xunta de Galicia en Vigo. Transferirá os documentos de valor permanente ao Arquivo Histórico Provincial de Pontevedra.
Edificio
Metros cadrados dos depósitos: 770. Metros lineais de andeis: 7.100 . Metros lineais de documentación: 3.320. Unidades de instalación: 26.865. O edificio atópase no soto segundo do edificio administrativo da Xunta de Galicia en Vigo e consta de dúas áreas diferenciadas: o espazo destinado a depósito, dotado con armarios de andeis tipo compacto, e o local de traballo.
Fondos y otras colecciones custodiadas
1. Administracións Públicas 1989-2011 2.1 Economía e Facenda 1985-2012 2.2 IGAPE 2002 3. Comercio e Consumo 1996/2010 4. Cultura 5. Deporte 6. Educación e Investigación 7. Industria 1980/2011 8. Medio ambiente 9. Medio Rural 10. Pesca 1989/2011 11. Política Lingüística 12. Política Territorial 13. Sanidade 1980/[s.d] 14. Seguridade e Interior 15. Servizos sociais 1988/2011 16. Traballo 1985/2011 17. Turismo fondos públicos das xefaturas territoriais das Consellerías de Admon. Pública, Economía, Facenda, Comercio e Consumo, Cultura, Deporte, Educación e Investigación, Industria, Medio Ambiente, Medio Rural, Pesca, Política Lingüística, Política Territorial, Sanidade, Seguridade e Interior, Servizos Sociais, Traballo e Turismo.
Instrumentos de descripción, guías y publicaciones
https://arquivo.galiciana.gal/arpadweb/gl/clasificacionJerarquica/clasificacion.do?idArchivo=36
Horario
De luns a venres, de 8:15 a 14:45 horas en inverno (22 de setembro a 20 de xuño). De luns a venres, de 9:00 a 14:00 horas en verán (21 Xuño a 21 Septembro).
Condiciones y requisitos para el uso y acceso
Consulta en sala Libre acceso Identificación con DNI ou pasaporte Acceso aos fondos suxeitos á normativa legal vixente en materia de protección de datos e consulta de documentos.
Accesibilidad
Acceso para persoas con discapacidade: SI Liña de autobuses urbanos que conectan co arquivo: 10, 15b, 18, 28, c2, c9b
Servicios de ayuda a la investigación
Servizo de atención ás administracións e as cidadáns. Instrumento de descrición en papel e opac (acceso á base de datos) Servizo de asesoramento na busca e localización de documentos Consulta non presencial a través de correo postal, electrónico, fax..
Servicios de reproducción
Copias en papel e dixitáis en A3, A4, e superiores; pódense gravar imaxes. As reproduccións están suxeitas ás tarifas establecidas polo Decreto 219/2011; A solicitude realízase mediante formulario. A reproducción necesita autorización do responsable.
Espacios públicos
Identificador de descrición
Identificador de institución
Xunta de Galicia. Subdirección xeral de arquivos
Reglas y/o convenciones
ISDIAH: Norma Internacional para la Descripción de Instituciones que Custodian fondos de Archivo, 1ª edición, Consejo Internacional de Archivos, 2008.
Estado de elaboración
Borrador
Nivel de detalle
Parcial
Fechas de creación, revisión o eliminación
Creación: 2014-09 [ISO 8601]. Revisión: 2015-02-03 [ISO 8601].
Lengua
Galego: glg [ISO 639-2]
Fuentes
Páxinas web da propia institución, do Portal de Arquivos de Galicia e do Censo Guía de Arquivos de España e Iberoamérica.
Notas de mantenimiento