Arquivo da Deputación Provincial de Ourense

1. Identificación

  • 1.1. Código identificador
    ES GA 32054 ADOU
  • 1.2. Formas autorizadas do nome
    Arquivo da Deputación Provincial de Ourense
  • 1.3. Formas paralelas do nome
    Archivo de la Diputación Provincial de Ourense
  • 1.4. Outras formas do nome
  • 1.5. Tipo de institución conservadora dos fondos
    Pública. Titularidade: local. Categoría: Arquivos de Deputacións Provinciais

2. Área de Contacto

  • 2.1. Localización
    Rúa Progreso, 32, 32003 Ourense
  • 2.2. Enderezo
    OURENSE
  • 2.3. Teléfono Fax Correo electrónico Páxina web
    Teléfono:
    +34 988 317 791
    Fax:
    +34 988 252 615
    Email:
    arquivo@depourense.es
    Web:
    https://www.depourense.gal/
  • 2.4. Persoas de contacto
    Ana María Malingre Rodríguez. Xefa de Sección de Arquivo e Publicacións María Luisa Rivas Suanzes. Técnico Medio de Arquivo

3. Área de Descrición

  • 3.1. Historia da institución que custodia os fondos do arquivo
    En Galicia, a primeira Deputación constitúese o 19 de marzo de 1813, presidida polo marqués de Campo Sagrado, contando cun vicepresidente e sete vocais representando as sete cidades capitais das antigas provincias. O nacemento da provincia como entidade local con vida propia data da Constitución de Cádiz, aprobada no ano 1812, que estableceu por vez primeira no seu artigo 325 unhas institucións, as deputacións provinciais, concibidas como órgano rector de cada unha delas, presididas polo xefe superior e con funcións básicas de control e vixilancia da administración dos lugares que integran aquela. Haberá que esperar ata o decreto das Cortes de 27 de xaneiro de 1822 para que se plasme unha nova división provincial que divide a Galicia nas catro provincias actuais. Co decreto de 30 de novembro de 1833, inspirado por Javier de Burgos, iníciase o proceso definitivo que culmina coa restitución das catro provincias galegas actuais e a constitución das Deputacións actuais, sendo o 12 de febreiro de 1836 cando se constitúe definitivamente a de Lugo Desde o ano 1836 ata hoxe, a Deputación vén desempeñando con total continuidade un amplo abano de funcións e actividades, que foron variando de acordo coa lexislación aplicable en cada momento. Inicialmente, a Constitución de Cádiz asígnalle as funcións de aprobar os repartimentos das contribucións dos pobos da provincia, velar polo axeitado investimento dos fondos públicos, coidar o establecemento dos concellos, propoñerlle arbitrios ó Goberno, promover a educación, a agricultura e a industria, formar o censo e a estatística provincial, coidar dos centros benéficos e dar conta das infraccións que xurdan na provincia. A lexislación actual asígnalle as competencias propias de coordinar os servizos municipais entre si para garantir a súa prestación adecuada; a asistencia xurídica, económica e técnica ós concellos; a prestación de servizos públicos de carácter supramunicipal e, en xeral, o fomento dos intereses particulares da provincia. Son competencias da deputación, ademáis da xestión dos seus propios arquivos, a prestación de servizos de asesoramento e de apoio económico aos arquivos municipais, especialmente no caso dos de menos de 10.000 habitantes.
  • 3.2. Contexto cultural e xeográfico
    A Deputación de Ourense, creada polo Real decreto de 21 de setembro de 1835, ten como función o goberno, administración e prosperidade da provincia. A provincia de Ourense fórmana noventa e dous municipios, sendo a súa poboación total de 340.000 habitantes distribuídos de forma irregular e moi dispersa nos seus 7.092 km2. Ten a súa sede central na cidade de Ourense.
  • 3.3. Atribucións/fontes legais
    Lei Orgánica 3/2018, do 5 de decembro, de protección de datos persoais e garantía dos dereitos dixitais. Lei 7/1985, do 2 de abril, reguladora das bases do réxime local. Lei 16/1985, do 25 de xuño, do patrimonio histórico español. Lei 5/1997, do 22 de xullo, de administración local de Galicia. Lei 57/2003, do 16 de decembro, de medidas para a modernización do goberno local. Lei 19/2013, do 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno. Lei 7/2014, do 26 de setembro, de arquivos e documentos de Galicia. Lei 1/2016, do 18 de xaneiro, de transparencia e bo goberno de Galicia. Lei 5/2016, do 4 de maio, do patrimonio cultural de Galicia. Real Decreto 2568/1986, do 28 de novembro, polo que se aproba o regulamento de organización, funcionamento e réxime xurídico das entidades locais.
  • 3.4. Estructura administrativa
    Área de Secretaría Xeral Sección Arquivo e Publicacións Negociado de Arquivo
  • 3.5. Xestión de documentos e política de ingresos
    Por transferencias anuais dende os diferentes servizos, centros e Organismos da Deputación Provincial fixadas nun calendario de transferencias. Son posibles outras vías de ingreso ben por doazón, depósito ou adquisición.
  • 3.6. Edificio
  • 3.7. Fondos e outras coleccións custodiadas
    A maior parte dos fondos conservados no arquivo da Deputación Provincial teñen relación co desenvolvemento na provincia das funcións de fomento e administración da mesma e dos seus intereses. Por tanto son fondos derivados do exercicio das súas competencias: Goberno, Administración, Servizos e Facenda. Tamén existen no arquivo fondos documentais de organismos e institucións Benéfico- Asistenciais e sanitarias: Trátase de fondos de antigos establecementos, xa desaparecidos, cuxa xestión dependeu dalgunha maneira da Deputación Provincial como ou Hospital San Roque, Hospital dás Mercedes, Hospital Modelo, Hospital Santa María Nai, Hospital de Toén, Hospital de Piñor, establecementos de dementes, Hogar infantil… Ademais hai fondos documentais doutros organismos e institucións públicas con participación representativa e activa da Deputación: Xunta Provincial do Censo electoral, Comisión Mixta de Recrutamento, Xunta Provincial de Beneficencia, MUNPAL (Mutualidade Nacional de Previsión da Administración Local), Centro Asociado da Universidade Nacional a Distancia (UNED), Universidade de Vigo, Caixa de Aforros Municipal de Ourense… Tamén hai fondos privados procedentes de compras ou doazóns e depósitos: Epistolarios de Álvaro De las Casas, Anxo Martínez Vázquez, Benito Fernández Alonso, Eduardo Blanco Amor, José Pérez Ávila, Jose Ramón Fernández Oxea, Ben Cho Shey, Julio Vázquez Jimeno, Matilde González Palau LLoria, Pura y Dora Vázquez. Arquivos fotográficos: Benito Fernández, Eduardo Blanco Amor, Foto Rafa, José González Paz, José Pérez Ávila, José Ramón Fernández Oxea Ben Cho Shey, Maribel Outeniriño, Pura e Dora Vázquez. En total máis de 8.000 fotografías e uns 3.000 negativos, que aínda que son fondos de arquivo, hoxe son custodiados na Biblioteca Provincial.
  • 3.8. Instrumentos de descrición, guías e publicacións
    https://arquivo.galiciana.gal/arpadweb/gl/clasificacionJerarquica/clasificacion.do?idArchivo=106 https://www.depourense.gal/images/institucional/transparencia/12/Gestion%20Documental.pdf https://www.depourense.gal/images/institucional/transparencia/12/ARCHIVO%20NORMA%20ISAD.pdf http://censoarchivos.mcu.es/CensoGuia/fondoDetailSession.htm?id=61514

4. Área de Acceso

  • 4.1. Horario
    De luns a venres, de 9:00 a 14:00 horas
  • 4.2. Condicións e requisitos para o uso e acceso
    Documentación de carácter público, de consulta libre agás as limitacións legais derivadas das respectivas normativas vixentes.
  • 4.3. Accesibilidade
    Facilidades para persoas con discapacidade: Ascensor para acceso á sala de investigadores.

5. Área de Servizos

  • 5.1. Servizos de axuda á investigación
    Biblioteca auxiliar de referencia.
  • 5.2. Servizos de reproducción
    Si. Fotocopias e escaneados de documentación
  • 5.3. Espazos públicos
    Un posto para consultas [Con previsión de aumentar]

6. Área de Control

  • 6.1. Identificador de descrición
  • 6.2. Identificador de institución
    Xunta de Galicia. Subdirección xeral de arquivos
  • 6.3. Regras e/ou convencións
    ISDIAH: Norma Internacional para la Descripción de Instituciones que Custodian fondos de Archivo, 1ª edición, Consejo Internacional de Archivos, 2008.
  • 6.4. Estado de elaboración
    Borrador
  • 6.5. Nivel de detalle
    Parcial
  • 6.6. Datas de creación, revisión ou eliminación
    Revisión: 2015-01-30 [ISO 8601].
  • 6.7. Lingua
    Galego: glg [ISO 639-2]
  • 6.8. Fontes
    Páxinas web da propia institución, do Portal de Arquivos de Galicia, e do Censo Guía de Arquivos de España e Iberoamérica.
  • 6.9. Notas de mantemento