Arquivo Territorial da Xunta de Galicia en Lugo

1. Identificación

  • 1.1. Código identificador
    ES GA 27028 ATLU
  • 1.2. Formas autorizadas do nome
    Arquivo Territorial da Xunta de Galicia en Lugo
  • 1.3. Formas paralelas do nome
    Archivo Territorial de la Xunta de Galicia en Lugo
  • 1.4. Outras formas do nome
  • 1.5. Tipo de institución conservadora dos fondos
    Pública. Titularidade: autonómica. Categoría: Arquivos Territoriais.

2. Área de Contacto

  • 2.1. Localización
    Delegación Provincial da Xunta de Galicia, ronda da Muralla, 70, 27003 Lugo
  • 2.2. Enderezo
    LUGO
  • 2.3. Teléfono Fax Correo electrónico Páxina web
    Teléfono:
    +34 982 294 240
    Fax:
    Email:
    arquivo.xeral.lugo@xunta.es
    Web:
    https://arquivosdegalicia.xunta.gal/gl/arquivo-xunta-lugo
  • 2.4. Persoas de contacto
    Olimpia López Rodríguez, xefa de Sección

3. Área de Descrición

  • 3.1. Historia da institución que custodia os fondos do arquivo
    Os antecedentes deste arquivo atópanse na reunión, nun único edificio administrativo, da maioría das delegacións provinciais da Xunta de Galicia en Lugo, a finais dos anos 90. O Arquivo Histórico Provincial e a Delegación Provincial da Consellería de Cultura expoñen a necesidade da creación dun arquivo administrativo para a custodia dos documentos das delegacións provinciais. A comisión xestora do edificio recolle a proposta e comeza a traballar para dotar de espazo de oficinas e de depósitos ao futuro Arquivo Territorial. Respecto do espazo, a comisión xestora destina uns 100 m² para oficinas e 3 locais para depósitos nos sotos do edificio, un deles xa dotado inicialmente con armario de andeis do tipo compacto, con capacidade total para recoller aproximadamente 3,5 km de documentos. Este proceso desemboca na creación do arquivo territorial mediante a Resolución do 11 de setembro de 1998 pola que se publica o acordo do Consello da Xunta de Galicia do 10 de setembro de 1998 que aproba o Plan de racionalización de efectivos do novo edificio administrativo da Xunta de Galicia en Lugo. Nesta resolución créase o arquivo como un dos servizos xerais do edificio administrativo e aparece na Relación de Postos de Traballo adscrito á Delegación Provincial de Cultura. No momento actual, o Arquivo Territorial de Lugo segue a consolidar a súa traxectoria como arquivo de titularidade autonómica que xestiona os documentos xerados pola Administración periférica da Xunta de Galicia. A continuidade dos traballos fai que se consigan uns resultados que melloran ano tras ano.
  • 3.2. Contexto cultural e xeográfico
    Este arquivo ten como funcións principais manter, custodiar, servir, etc., os documentos producidos pola administración periférica da Xunta de Galicia en Lugo. E transferirlle ao Arquivo Histórico Provincial de Lugo os documentos que sexan de conservación permanente.
  • 3.3. Atribucións/fontes legais
    -Lei 5/2016, do 4 de maio, do Patrimonio cultural de Galicia. -Decreto 245/2009, do 30 de abril, polo que se regulan as delegacións territoriais da Xunta de Galicia. -Orde do 30 de agosto de 2010, normas para realizar transferencias con destino aos arquivos dependentes da Xunta de Galicia. -Orde do 31 de agosto de 2010 pola que se establecen as normas para a consulta e reprodución dos documentos nos arquivos propios e xestionados pola Xunta de Galicia. -Orde do 1 de setembro de 2010 pola que se establecen as normas para a realización de préstamos de documentos entre os arquivos propios e xestionados pola comunidade autónoma e as oficinas da Xunta de Galicia. -Lei 7/2014, do 26 de setembro, de arquivos e documentos de Galicia
  • 3.4. Estructura administrativa
    Dirección Sección Arquivo Repografía
  • 3.5. Xestión de documentos e política de ingresos
    O arquivo recibe as transferencias documentais das xefaturas territoriais das consellerías en Lugo sitas no edificio administrativo. E transfire documentos ao Arquivo Histórico Provincial unha vez que se cumpren os prazos de conservación correspondentes.
  • 3.6. Edificio
    O arquivo está situado no edificio administrativo da Xunta en Lugo, construído en 1997. Este edificio dispón de tres andares sobre a rasante e dous debaixo. As oficinas do arquivo sitúane no segundo andar e os depósitos nos sotos do edificio.
  • 3.7. Fondos e outras coleccións custodiadas
  • 3.8. Instrumentos de descrición, guías e publicacións

4. Área de Acceso

  • 4.1. Horario
    De luns a venres, de 8:30 a 14:30 horas en inverno (22 de setembro a 20 de xuño). De Luns a venres, de 9:00 a 14:00 en verán (21 de xuño a 21 de setembro).
  • 4.2. Condicións e requisitos para o uso e acceso
    Consulta en sala. Libre acceso. Identificación con DNI ou pasaporte. Acceso aos fondos suxeito á normativa legal vixente en materia de protección de datos e consula de documentos.
  • 4.3. Accesibilidade
    Acceso para persoas con discapacidade: si A maioría de liña de buses urbanos teñen parada moi preto do edificio administrativo da Xunta de Galicia. En concreto, son as liñas 1, 1A, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 7A, 8, 9, 9A, 10, 12 e 14.

5. Área de Servizos

  • 5.1. Servizos de axuda á investigación
    Servizo de asesoramento para a busca e localización de documentos. Consulta non presencial a través de correo postal, correo electrónico e telefónica.
  • 5.2. Servizos de reproducción
    Realízanse copias en papel e dixitais. As reproducións están suxeitas ás tarifas establecidas na normativa vixente, que inclúe a realización da copia, a autorización para a súa edición, se é o caso, e o envío postal das copias.
  • 5.3. Espazos públicos

6. Área de Control

  • 6.1. Identificador de descrición
  • 6.2. Identificador de institución
    Xunta de Galicia. Subdirección xeral de arquivos
  • 6.3. Regras e/ou convencións
    ISDIAH: Norma Internacional para la Descripción de Instituciones que Custodian fondos de Archivo, 1ª edición, Consejo Internacional de Archivos, 2008.
  • 6.4. Estado de elaboración
    Borrador
  • 6.5. Nivel de detalle
    Parcial
  • 6.6. Datas de creación, revisión ou eliminación
    Creación: 2014-08-22 [ISO 8601]. Revisión: 2015-01-29 [ISO 8601].
  • 6.7. Lingua
    Galego: glg [ISO 639-2]
  • 6.8. Fontes
    Guía dos arquivos da Xunta de Galicia. Santiago de Compostela: Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Secretaría Xeral de Cultura, 2013, p. 127-133.
  • 6.9. Notas de mantemento